contact

Heb jij je contentstrategie op orde?

Het is steeds moeilijker voor merken om met hun digitale consumenten mee te bewegen. Vooral in deze bizarre tijden. Hoe kan ik opvallen en onderscheidend zijn, hoe moet ik met mijn doelgroep communiceren, welke kanalen zet ik in en hoe blijf ik relevant? Door een sterke always on communicatielaag neer te zetten: Content!

De meeste bedrijven plaatsen nog steeds social content op gevoel. Ze plaatsen content dat leuk is en waarvan ze denken dat het goed zal doen voor hun merk. Helaas is dat in de praktijk niet zo. En kan zelfs eerder afbreuk doen aan hun merkbeleving. Heb jij je contentstrategie op orde?

Een effectieve contentstrategie is gebaseerd op data, insights en de informatievraag van je klanten. Een echt goede contentstrategie bouwt bereik op en werkt toe naar conversie. Of dat nu merk gerelateerde of sales gerelateerde conversie is. Ben je klaar om te groeien?

Effectieve content in 5 stappen

  • Workshop: we verzamelen input voor het merk, media en content.
  • Media-analyse: we beoordelen de huidige social performance en instellingen
  • Contentstrategie + Topline formats: ontwikkelen een strategie en creatieve thema's voor de contentlaag
  • Content Development: Per maand ontwikkelen we op basis van de formats de content
  • Monitoren: We plaatsen en monitoren de content via micro mediabudgetten

 

 

RITUALS

Verantwoordelijk voor de global contentstrategie om het go- to- account te worden voor Self care & Self love, Wellbeing & Holistic lifestyle en Slow down. Deze brandvalues hebben we doorvertaald naar content formats, content en een playbook.

HEMA

Een 365 dagen strategie waarbij we dagelijks het assortiment van Hema promoten onder de doelgroep. Sterke woordgrappen en relevante inhakers op product niveau. Een sterke groei in community (+100K) en gemiddeld 9000 likes per post.

LIPTON

‘Perfect thee moment’, een content format 3x per week inhaken op specifieke momenten waarbij thee een oplossing zal zijn. Een Detox thee op zondag. Een Relax thee voor als je niet kan slapen of een energie booster tijdens werk.

WELKOOP

Welkoop, het go to account voor Tuin en Dieren. Jaarstrategie met meerdere content formats die het DNA van Welkoop vertegenwoordig en de behoefte van Tuin en Dierenliefhebbers beantwoord.

Resultaat gedreven content

  • Groei in merk awareness bij de juiste doelgroep
  • Groei in community
  • Groei in loyale klanten
  • Vestigen van een sterk merkperceptie

Vraag nu een social scan aan

We kijken graag naar je social omgeving en geven ons advies over de huidige opzet. Waar liggen de kansen, effectiviteit en doelstellingen. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Even kennismaken?
×