contact

Swirl’s

De Briefing

Swirl’s opent het ijsseizoen met een knal. Zwart ijs! Het was onze taak om het meeste uit deze exclusieve gelegenheid te halen.

Strategie

Bij Swirl’s kun je je eigen ijsje maken. Zoveel verschillende smaken, zoveel verschillende toppings. Het is aan jou. Swirl’s is een kleurrijk merk, maar voor één keer maakten ze een uitzondering: het eerste volledig zwarte ijs van Nederland. Laat je eigen identiteit stralen!

De campagne

We introduceerden het zwarte ijs als de perfecte accessoire voor je all-black outfit. De belangrijkste KPI was om dit te gekke te laten zien en te focussen om ’the fear of missing out’. Daarom vroegen we verschillende modellen en influencers om hun zwarte ijs te laten zien in combinatie met hun volledig zwarte outfit. Betrokkenheid van het publiek was de tweede KPI en dus creëerden we een activatie: maak een selfie met dit zwarte ijs en jouw outfit en maak kans op geweldige prijzen!

swirl’s goes black

Media

Via verschillende media verspreidde het verhaal van Swirl’s Black Ice Cream zich snel. We gebruikten sociale media om dit fenomeen te introduceren en mensen aan te moedigen de trend te volgen. We vroegen influencers om het black ice cream te promoten en een paar exclusieve concertkaartjes weg te geven. Mix van kanalen: Facebook, Instagram, Instore, Swirl’s website.

results
6.1 M
impressies
150K
free publicity (25 artikellen)
0,52
CPC (bench 1,-)
2.1 M
bereik
40%
sales stijging
21 hoorntjes
toen we zelf genoeg hadden getest :P
Even kennismaken?
×