Op het moment dat Leapp BF benaderde waren zij al ver in productie van een brandingscampagne. Deze brandingscampagne willen zij graag aanvullen doormiddel van een radiocommercial en een pre-roll voor zowel Nederland als België. De focus bij deze radiocommercial en pre-roll ligt duidelijk meer op de stimulering van de verkoop.
De verassingsvideo op Youtube blijkt een regelrechte succesformule te zijn. Mensen kijken graag naar andere mensen die verrast worden. Met name de hysterische reacties van andere mensen leidt tot vele reacties en kijkers. Toen wij hier verder onderzoek naar deden bleek dat de Apple producten in veel van deze homevideo’s de rol als verrassing vertolkt. Kinderen, pubers en volwassenen reageren uitzinnig zodra zij door hebben dat ze de lang gekoesterde Iphone of Ipad dan eindelijk hebben.
Leapp maakt voor een grote groep mensen bereikbaar wat voorheen niet voor hen bereikbaar was. Namelijk het aanbieden van refurbished Apple producten tegen een veel lager tarief dan een nieuw Apple product. Naast dat Leapp de producten tegen een lager tarief aanbieden, bieden zij ook nog eens een jaar langer garantie dan wanneer je een nieuw product bij Apple haalt. In onze pre-rolls wilden wij zelfde blijdschap en hysterie als in de verassingsvideo’s op Youtube neerzetten. In de serie van drie pre-rolls die we geproduceerd hebben zie je puber, moeder en opa verast worden met een Apple device. In de radiocommercial hebben we gekozen voor een hysterisch blije puber.
Aangezien een pre-roll toch bekend staat als een irritatie-advertentie, wilden we de kijker het idee geven dat het filmpje wat zij willen kijken al is gestart. We hebben bewust dus voor een home-video stijl gekozen zodat het zo realistisch mogelijk lijkt.